poniedziałek, 20 lipca 2015

Bolek i Lolek

       Bolek i Lolek to  kultowa bajka milinów Polaków. Wychowało się na niej kilka pokoleń dzieci. Na srebrnym ekranie pojawili się w 1963 roku, a do chwili obecnej powstało około 150 odcinków. Para tytułowych chłopców miała masę przygód: wyruszyli w Świat wyobraźni kręcąc magicznym globusem, podbili dziki zachód, byli na wakacjach, na swej drodze spotykali bohaterów znanych bajek, zjechali do kopalni. Na dużym ekranie w 80 dni okrążyli Świat. Fenomen tej bajki sprawił, że przed telewizorami zasiadały dzieci w wielu krajach.
       Choć jestem dużą dziewczynką i wyrosłam z oglądania Bolka i Lolka to przyszło mi się zmierzyć z tymi chłopakami. Wszystko to za sprawą bajkowej wymianki karteczkowej organizowanej przez Czarną Damę. Lipcowym tematem zabawy byli wymienieni wyżej malcy. Przeszukałam swoje zbiory wzorów, internet i nie znalazłam żadnych schematów do ich wyszycia. Bajka bardzo popularna, a tu "Zong".  Cóż było robić zakasałam rękawy i postanowiłam stworzyć swoją wersję xxx.

       
       Pierwowzorem haftu była dziecięca kolorowanka znalezione u wujka googla.
       Nie było to łatwe zadanie, ale ja, ja nie potrafię (znacie ten upór). Do współpracy zaprosiłam papier milimetrowy (zapasy syna ze szkoły), kalkę ołówkową (relikt minionej epoki) i mazaki. Wyglądało to tak:


       Prawda, że proste. Już tylko krok do przełożenia tego na kanwę.


       Zostało jeszcze wyszyć kontury. Najwięcej czasu zajęły detale czyli dłonie i uszy. Zadacie pytanie ile zajęło mi to godzin. Nie wiem, ale dużo. Wiem, że schemacik można by było jeszcze "dopieścić" i pobawić się w półkrzyżyki, ale jak na pierwszy to chyba jest dobrze.

25 komentarzy:

  1. Mistrzyni krzyżyków!!! Świetnie sobie poradziłaś!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna praca.
    Pozdrawiam
    D.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie :) Też byłam zaskoczona brakiem wzorków do wyszywania :) W temacie Bolka i Lolka wujek google się nie spisał - haha :) Ale Ty stanęłaś na wysokości zadania i pięknie to wykrzyżykowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Małgosiu jesteś genialna !! Papier milimetrowy i kalka ołowkowa, kurcze peacuje w biurze ale chyba takich staroci nie znaje. Ty sobie poradziałas koncertow. Świetny hafcik wyszedł Gratuluje pomysłu i wykonania.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze do niedawna w pracy używałam kalki. Więc jakieś zdezelowane jaszcze znalazłam.

      Usuń
  5. Wow, szacun. Poradziłaś sobie świetnie, a Bolek i Lolek jak żywi, tacy jak ich pamiętam z dziecięcych wspomnień. Piękni. A wiesz, że są takie programy komputerowe, które same rozpisują krzyżyki do każdego zadanego zdjęcia? (np tutaj: http://www.haftix.pl, drobne zdjęcia są darmowe) nie ma jednak jak dopilnować wszystkiego samemu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiem o ich isteniu. Niestety jak dla mnie to obrazek za mocno pikseluje i z prostego zdjęcia wychodzi" kaszana".

      Usuń
  6. no no jestem pod wielkim wrażeniem :) super wyszło gratulacje!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. love the picture and great demonstration!

    OdpowiedzUsuń
  8. Właściwie to ja też się zastanawiałam dlaczego nie ma schematów do naszych bajek. Przekopałam zasoby neta i nic.
    Niewiele jest tez schematów wilka i zająca, reksia i krecika, nie mówiąc juz o żwirku i muchomorku. :P

    Bolek i Lolek wyszedł Ci ślicznie. Ja niestety nie miałam czasu na przeróbki. Może w kolejnym miesiącu mi się uda cos stworzyć.

    OdpowiedzUsuń
  9. jaka piękna karteczka,ja na swoją jeszcze czekam ,może to ty do mnie wysyłasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu przykro ale moja karteczka poleciało do innej kobietki. Nie martw się na pewno niedługo swoją dostaniesz. Ja też jeszcze czekam.

      Usuń
  10. Dla mnie bomba , super powrot do dziecinstwa

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysłowo to zrobiłaś i efekt cudny:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham tych chłopców. Twoja wersja jest genialna!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ulubieni bohaterowie dobranocki - jak żywi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow! Podziwiam za wlasne opracowanie wzoru:) Tez lubilam Bolka i Lolka, ale Tosi mi tu brakuje.
    Super!
    Pozdrawiam
    Anka

    OdpowiedzUsuń
  15. A to taka cwana byłaś, Gosiu super, wyszło Ci świetnie. Ja też się naszukałam ile w lezie i nic. Ale na taki pomysł nawet nie wpadłam. Ty to jesteś zdolna kobitka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale super praca ! Może się pokusisz o dobranockową serię ? Krecik, Reksio itd. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudne, rewelacja....pozdrawiam ciepluteńko...

    OdpowiedzUsuń
  18. pomysłowe z papierem milimetrowym...spróbuję bo ostatnio bawiłam się w rysowanie na kanwie zmywalnym ołówkiem ale ten papier jest chyba lepszym rozwiązaniem :)

    OdpowiedzUsuń